ångestfri dag

Idag har jag en ganska bra dag, för ovanlighetens skull.
En dag som inte innebär att ångesten äter upp mig och att tårarna inte försöker tränga sig ner nedför kinderna.
Jag kände idag glädje av att se regnet falla ner på den snart gröna gräsmattan, och när jag fick den känslan förstod jag att idag är det min tur att få utstråla glädje och massa skratt.
Och när en sådan dag kommer då måste jag verkligen ta vara på den, för man vet aldrig när den nästa gång kommer att komma.
 
Folk frågar mig ganska så ofta om jag aldrig någonsin kommer bli den samma tjej som jag en gång var..
Och svaret dom alltid får tycker dom inte är ett positivt tänkande.
Jag kommer ALDRIG bli desamma igen, hon jag var hon kommer aldrig att visas igen.
Det har hänt så mycket under åren och jag själv försvann i virrvelvinden.
Och jag tänker inte ge mig fan på att försöka bli en kompia av den jag en gång var.
Jag tänker låta mig själv växa fram till det som blir.
Jag kanske inte blir lika glad eller så blir jag gladare än vad jag någonsin varit.. vem vet?
Oavsett vad så den johanna ni engång kände hon är borta och hon kommer aldrig mer att komma tillbaka.
Smärtan förändrade mig.
Och jag har lärt mig att leva med det, jag kan inte förändra det som en gång var, utan jag kan göra det bästa utav det som är nu.
Jag har förlorat riktigt mycket under min korta tid på denna jord, men jag har försökt att acceptera det på något vis och försökt att leva med det..
För jag kan inte göra så mycket mer än det.
 
Ofattbara saker händer oss alla, saker som du inte har någon som hellst kontroll över.
Som när min kusin tog sitt liv, eller som när min pappa blev sjuk.. det är två saker jag inte alls kunde förutse och ha kontroll över, jag var helt enkelt tvungen att leva med det.
Det fanns inget jag kunde göra så det inte skulle ske.
Och hur mycket man än vill så kan man inte med ett trollspö fixa detta..
Man kan inte ha kontroll över allt.
Det där överlämnar jag till gud, om han nu finns förstås.
 
Världen är hemsk på så många vis och så orätvis, men vi måste på något vis försöka att leva med det.
Eller var med och förändra.
Men vi kan inte göra något åt det som inte kan fixas.
Vi kan inte ta tillbaka någon från det döda, vi kan inte bota någon men en obotlig sjukdom, vi kan inte bara trolla bort någons smärta.
Vi måste leva med det fatum att livet inte är föralltid.
Lär er att leva med det som är här och nu.
 
Idag känner jag mig klok, och det beror bara på att jag idag fick en ångestfri dag, i morgon kommer jag med all säkerhet inte känna så som jag skrev idag.
Men då kan jag iaf klicka upp detta och läsa det jag själv skrev och kanske på något vis få tillbaka känslan.
 
Kram på er alla!
 
 

Så älskad och så saknad.

Du såg mörker, bara mörker.
Vi kunde aldrig ha anat vad som skulle ske den dära dagen.
Vi var helt ovetande om vad du bar på.
Att du den kvällen skulle ta ditt sista andetag och slutna dina ögon för sista gången.
Med hela ditt liv framför dig och på bara en sekund tog det slut.
Jag tror inte på gud, men det känns lättare att tänka att han öppnade sina armar och välkommade dig till himelen.
Du såg aldrig hur älskad du var, du kunde inte se.
Men du var älskad, så älskad av så många.
Men på något vis såg du aldrig det, allt du såg var mörker.
Jag tänker tillbaka på sista sommaren, du var så lycklig, du sken som en solstråle.
Hade du redan då vetskapen av att ditt liv snart skulle ta slut?
Du gav dig bara av, utan en förklaring om varför.
Var det något vi kunde göra för dig, eller kände du att ingen hjälp kunde få dig att må bättre?
Du sa till mig den sommaren att livet är värt att leva för, att det finns så mycket bra.
Ljög du då, när du själv inte kunde se det själv?
Eller var du som den beskyddande storasyster som du alltid varit?
Förstod du att vi som blev kvar skulle dränkas av sorg och saknad?
 
På en enda sekund förändrades allt, på en sekund blev hela världen mörk.
Och ljus kommer den aldrig mer att bli, inte utan dig.
Du var hela min värld, och nu finns du inte längre.
Du kommer aldrig någonsin att existera igen.
 
Du fick hela mitt liv, jag fick bara en liten bråkdel av ditt.
Jag kommer aldrig att förstå att jag aldrig mer kommer få träffa dig, jag vill aldrig förstå.
Jag kommer aldrig lära mig acceptera, att du valde att gå.
Du lämnade mig kvar, utan något.
Hur kunde du göra så här?
Mitt liv kommer aldrig mer att bli helt, och det är något jag måste leva med varje dag.
Ovisheten och alla frågor det är något jag aldrig kommer få något svar på.
Du är den enda som kan ge mig svaren.
 
Du kan se mig, höra mig och kanske även röra mig.
Men jag, jag kan aldrig mer se dig.. hur mycket jag än letar i panik efter dig så kommer jag aldrig mer få se en skymt av dig.
Hur mycket jag än pratar till dig så kommer jag aldrig få höra ett svar.
Men du, du kan höra mig och du kan se mig.
Om det är orättvist?
Ja det är satans jävla orättvist.
 
Jag kommer förevigt att sakna dig, jag kommer förevigt att sakna den största delen av mitt liv.
Jag kommer förevigt att älska dig.