Du är inte din diagnos.

Jag har ADHD och äter mediciner för det, jag har alltså svårt att koncentrera mig och är extremt ljudkänslig och blir snabbare irriterad och kan bli lite argare än vissa andra.
Så min stämpel är varje gång jag höjer rösten och bli arg lyder så här "Jaha vad jag hatar din adhd, du är alltid så jävla sur, lär dig att inte bli sur.
Men STOPP, för det första så blir vi alla människor arga, vi alla kan bli stressade och bli irriterad, men dom får ingen stämpel utan det få bara vi med diagnosen, men vi är också människor, vi får ut känslorna lite fortare än andra som inte har diagnosen, vi är ALLA helt VANLIGA människor med fel och brister, mina fel och brister hörs kanske lite mer än dig men jag är en människa och borde ha rätt att bli arg utan att få höra "Den där jävla ADHD"
Eller "har du inte tagit medicinen" listan kan bli lång.
Jag är inget mer än vanlig precis som du, bara för att jag blir arg betyder inte det att de är min ADHD som är orsaken till de, för du blir väll sur någon gång då och då? Ja precis! 
Förstår ni nu vad jag menar?
DU ÄR INTE DIN DIAGNOS.
 
Glöm aldrig bort att du är bra precis som du är, och låt inte folk trycka ned dig bara för att du har en diagnos.
Du har rätt att bli arg UTAN att få din ADHD kastat i ditt ansikte.
ALLA BLIR ARGA, även dom som inte har den diagnosen.
 

Kommentera inlägget här :