Avslut på KBT?

Hej alla!
Nu var det nästan en vecka sen jag uppdaterade här, men helgen som var hade jag besök så jag kände inte för och sätta mig och blogga då, var en trevlig helg fast med ett riktigt konstigt avslut.
Och när jag skulle ta en sväng med bilen var den helt död, fick inte änns upp bildörren, så M
 
årten kom och skulle hjälpa mig men det fick tillslut bli ett nytt bilbatteri, den mindre roligare delen med att äga en bil.
 
I måndags for jag en sväng till Vilhelmina och gick på rean på Mio, hem fick jag med mig två vita marmorhyllor, två ljus-stakar och fyra trälådor, sen for jag även och köpte färg och penslar, så jag målade upp trälådorna och staplade sedan dom på varandra och pyntade dom med lite prydnader, resultatet ser ni här nedan.
Och i Tisdags for jag på KBT-behandling och det var även min sista gång där, då vi åstadkommit de resultat vi ville ha från behandlingen. Jag känner inte längre att det var mitt fel att jag blev sexuellt utnyttjad eller att jag borde ha kunnat rädda Linnéa från att ta sitt egna liv.
Det som har hänt det har hänt och jag kan inte påverka det på något sätt, men jag känner inte längre någon skuld och det är ett otroligt stort steg mot min tillfrisknad. Jag har många steg kvar och  många hinder att kliva över men KBT:n har hjälpt mig en stor bit på vägen, jag fick flera gånger gå igenom varje liten del av händelserna medans psykologen förde sina fingrar fram och tillbaka framför mina ögon,  och resultatet blev att jag såg precis hur allt gått till och visade mig att inget av det som hände var mitt fel, det var alltså inget jag kunde gjort för att hindra detta. Linnéa tog sitt liv, hon ville inte ha hjälp och hon sa aldrig något till mig, så jag kunde aldrig ha förutspått det. 
Eller att jag blev sexuellt utnyttjad och hotad till döds inte heller var på grund av mig eller hur jag såg ut, det han gjorde mot mig var helt och hållet hans fel och aldrig mitt. Så efter alla dessa år har jag gått å känt och trott att allt ha varit på grund utav mig, att mitt utseende gav fel signaler, att jag blev straffad för allt dumt jag gjort, och nu har iaf en ganska stor sten lossnat från mitt hjärta.
KBT-funkade där vi ville att det skulle funka, så nu ska jag fortsätta min resa som vanligt genom att gå och samtala på psyk i Vilhelmina och på så sätt närma mig till ett mer välmående liv än det jag idag lever.
 
Men nog om det, nu ligger jag i sängen och kollar på film är helt slut i kroppen efter att ha städat hela dagen, i morgon ska jag åka till Strömsund å gå på dollar och kanske köpa nå mer inredning.
Hoppas ni får en fin helg.
Kram 

Kommentera inlägget här :