En tripp till Lycksele

Hej och godmorgon!
 
Hoppas allt är bra med er, och att snöstormen har lugnat ner sig för er där just ni bor.
Igår gick jag ut till bilen som jag inte kört på ungefär en vecka och möttes hur mycket snö på bilen som helst, och det var riktigt tung snö, och runt bilen var det snö som gick upp till mina knän. så jag spenderade över en timme med att skotta av allt, Mårten kom så snällt och gjorde mig sällskap medans jag jobbade.
Sen satte jag in mororvärmaren och gick in och städade det jag inte hunnit klart med och gick sedan ut för att pröva backa ut bilen, men det vgjorde det verkligen.. satt och försökte hur länge som helst men insåg att jag verkligen behövde hjälp.
Så Mårten kunde tack och lov komma och hjälpa mig, tog ett bra tag för han också men han lyckades tillslut komma loss, visade sig att det var hur mycket is som gjorde att det var så svårt.
Men tacka gudarna för bra vänner som ställer upp när det krisar sig.
Så nu står bilen på torget, så den kommer vara så kall när jag ska åka till Lycksele för mitt KBT-möte eftersom att inte motorvärmaren är i, och en kall bil är bland det värsta jag vet, sådan bitande kyla.
Efter mötet ska jag nog ta en sväng till Dollar och köpa på mig lite hygienartiklar och lägga undan, har ett skåp jag brukar fylla så det alltid finns massor hemma och så att man slipper köpa dyrare på vanliga affären.
Jag hoppas ni får en toppen dag, så hörs vi.
Puss.
 

Kommentera inlägget här :