Sometimes the person you’d take a bullet for ends up being the one behind the gun

 
Gud, du som alla säger är där uppe i himlen.. Om du verkligen finns snälla lyssna på alla mina böner jag sänder upp till dig, besvara dom, hjälp mig med mina problem jag berättar för dig.
För just nu känns det som att mitt enda hopp är att försöka tro att ett mirakel ska ske, att livet ska vända och gå till något bra igen.
Det räcker inte med all snö du ger oss, med all solsken du ger oss.. Den lyckan jag känner när snön faller stannar bara en kort stund.
Så om du nu finns. så ber jag dig att lyssna och hjälpa mig.
 
 
 Jag hatar att kämpa när man inte har ett mål, När det inte finns en mållinje att springa igenom.
För just nu står allt still, medans alla andra lever vidare med sitt liv står jag på sidan om och kollar när allt far förbi. Jag hinner inte hoppa på i farten, orken finns inte där än.
Men som alltid så vet jag att någon dag kommer jag hitta tillbaka, jag menar jag måste helt enkelt göra det.
Det finns ingen annan lösning, man är helt enkelt tvungen.. Och ja det suger men man måste gå vidare med livet, man måste fortsätta kämpa. Livet fortsätter oavsett om man vill det eller inte.
Men just nu vill jag sitta här, lite på sidan av livet. Kolla på när livet rusar förbi.
Får höra ibland att jag lever i en liten bubbla, ja det kanske jag gör.. Men vet ni? Jag tycker om min bubbla, för där är jag trygg, där kan ingen ondska nå mig.
 
Gud, snälla säg att du finns.. Så du kan ge mig svar.
Snälla, säg att du inte bara är en påhittad figur.
Kan du inte bara vara på riktigt?
Det hade varit så lätt då.
 
Det sägs att livet blir bättre med tiden, men min klocka tickar och tickar.
Jag tror inte på sådan skit, för det kommer alltid komma nedgångar i livet.
Man måste själv jobba för att livet ska bli bättre, man kan inte bara sitta och vänta på att mirakel ska ske.
Och det är just därför jag är så trött, för jag kämpar.
Det suger så jävla mycket, men det är livet.
Men jag vet också att livet också kan vara underbart, och det är dit jag ska.
Jag ska till den delen av mitt liv när det börjar bli bra.
Jag är en krigare, och jag kommer fortsätta att kämpa tills jag tagit mig dit jag vill.
 
Gud, du finns inte.
Men tack för alla pratstunder jag har med dig varje kväll.
Jag vet att du hör, jag vet att du svarar, jag vet att du hjälper mig.
Tack Linnea.<3
 
 
 

Kommentera inlägget här :