Ibland blir det inte som man tänkt sig.

Hej.
 
Ligger nu i sängen och grubblar fram och tebax på livet.
Inget blir som man tänkt sig att de skulle bli.
Vet ärligt inte hur länge jag kommer orka.. skolan och alla dessa prov är bara för mycket.
Jag vill så gärna klara av det här, men helt ärligt så vet jag inte om jag kommer att göra de.
Och allt detta påverkar hela mitt liv, och det är så jävla tragiskt.
Man kämpar upp sig till toppen, man börjar äntligen må bra, sen så kommer skolan och får en att sjunka ner till leran igen.
Men vad får man för framtid genom att hoppa av skolan?
Man får fan ingen..
Men om jag går kvar kommer min kraft att ta slut och jag kommer ligga ner och inte orka röra mig.
så vad ska man egentligen välja?
det är inte så lätt för mig att bara gå till skolan och låtsas att allt är frid och fröjd.
För de är verkligen inte de.
Vissa lektioner bränner det i ögonen, tårarna vill bara rinna ner..
Jag vill inte gräva ner mig igen, men jag hittar inte den lycka jag kände förut.
den försvinner sakta men säkert.
Ibland vill jag bara packa mina saker och flytta till Risbäck och stanna där och aldrig fara där ifrån.
Jag har kämpat, och jag kämpar.. men jag vet inte om det är värt det längre.
De får mig bara att må dåligt.
Min dröm är att ta studenten och bli undersköterska, men det som är det värsta de är att jag inte tror att jag kommer komma fram dit.
Kämpar jag allt jag kan, är jag så rädd att jag kommer bryta ihop och tappa orken och inte vill nått mer än och bara ligga ner i sängen.
Jag trodde aldrig att det skulle bli så här svårt, men det blev de.
Och svårare kommer det att bli.
.....
....
...
..
.

Kommentarer :

#1: Helen

Älskade Johanna!
Det är att räkna dagarna, ta en vecka för taget och tänk inte på allt lärarna säger med tidspress och helvete. Du kommer klara det. OM du vill jag kan bara skicka över mina svar (kommer börja jobba seriöst nu för tiden, note to everybody) så du kan ändra till dina ord men ändå veta frågan och svaret? Så kan du å johanna å moa komma hem till jag på Fredagar innan bussen å bara checka av allt för den veckan som har gått så kan vi hjälpa varandra igenom detta. DU klarar allt honeyboney.
Tro det eller ej men om sisådär.. 3 år kommer vi stå på flaket och titta tillbaka till tiden och skrika att" VI HAR TAGIT STUDENTEN FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN!"
Sikta att klara detta halvår, hur tufft det än är! För sen har vi praktik, 5 veckor utan skola! Å i tvåan/trean är det ännu mer praktiskt! Det är så jag tänker, vi måste veta det grundläggande teoretiska nu, then.. it's playtime! :)

<3

Svar: Jag vet inte vad jag ska skriva för svar på detta.. men det jag vet är att jag är så tacksam för att du är en så underbar och fantastisk vän och världens bästa fru!Jag önskar bara att jag kunde tänka som dig, tänka positivt på allt och bara kämpa på.. men helt ärligt så tycker jag att jag har kämpat nog mycket under alla desa år. Men vet du gumman, jag älskar dig! Om jag inte lyckas med detta så vet jag iaf att du kommer det! <3
risvall.webblogg.se

skriven
#2: Anders Lundén

Men snälla, du går vård och omsorg o gnäller så förfärligt över det, jag kan säga att vård och omsorg är ett utav de enklare linjerna på gymnasiet jämfört med högskoleförberedande ämnena som Teknik och Natur, dom gnäller inte utan biter bara ihop och gör det dom SKA göra. De sitter inte bara under lektionerna med tårar i ögonen o tänker på vad dom ska skriva på sin blogg när dom kommer hem.
Om du nu har funderat på det så finns det människor som har det mycket (MYCKET) sämre än vad du har så studera nu i dina 3 år och va nöjd med resultatet.

/Lundén

Svar: Ursäkta?Du kan inte bara komma och skriva några rader att jag bara ska bita ihop..
Du vet inte min bakgrund eller nått annat varför allt sånt här är jobbigt för mig.
Och man kan inte säga att jag går en av dom "enklare" linjerna..de kan väll förfan vara jobbigt för vilken jävla människa som helst!
risvall.webblogg.se

skriven
#3: Anders Lundén

Nej, jag kanske inte vet så mycket om din bakgrund men av att döma på dina senaste blogginlägg så är tydligen gymnasiet inte något som du prioriterar så extremt mycket.
Du har dock rätt, formulerade mig lite fel när jag sa att vård är lite av de "enklare linjerna". Vad jag menade var att allt som ingår i Vård och Omsorg är i egentligen bara fortsatta studier från 9:ans årskurs i grundskolan.
Jag pratar om Mattematik 1a, Svenska 1 och kanske Naturkunskap 1a, det är egentligen samma nivå som i grundskolan (som man bör ha klarat igenom nationella proven i 9:an).

Min avsikt var inte att göra dig upprörd eller liknande och i så fall ber jag om ursäkt.

/Lundén

Svar: Men på riktigt, nu sitter du och säger att jag inte prioriterar gymnasiet så mycket.. du det gör jag förfan visst! Vart du har fått det ifrån det fattar jag inte.. Du vet ibland blir det bara för mycket.. men det verkar ju du inte förstå!
risvall.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :